Potrzeba wyjątkowości i indywidualności wchodzi z przytupem na rynek kosmetyków specjalistycznych: w wielu miejscach można je zamówić wyłącznie dla siebie, stworzone i opracowane pod kątem konkretnego typu skóry, osoby i jej potrzeb.
Indywidualizacja w urodzie i trosce o ciało do tej pory była domeną usług – indywidualne zabiegi kosmetyczne, masaże dopasowane do potrzeb pacjentek, pomoc w doborze konkretnego kosmetyku do danej osoby. Dziś branża kosmetyczna podąża krok dalej i coraz częściej produkuje kosmetyki specjalnie dla jednej klientki: stworzone z myślą o niej, dopasowane do niej i co najważniejsze niedostępne dla innych kobiet, niewchodzące na rynek masowy i takie, które poza łazienką wybranej klientki nigdy nie pojawią się na sklepowych półkach. Wśród takich kosmetyków wyróżnić można nie tylko spersonalizowane kremy, balsamy, masła do ciała, akcesoria do makijażu, tusze i cienie do powiek, ale i perfumy tworzone na zamówienie (od kompozycji zapachowej po indywidualnie dobrany flakon np. z grawerką wymyśloną specjalnie dla klientki).
Ile kosztują takie kosmetyki i gdzie można je dostać?
Przede wszystkim nie jest to usługa tania, ale też nie należy do tak drogich, żeby mogły sobie na nią pozwolić wyłącznie filmowe gwiazdy. Ceny tych najdroższych i najlepszych – np. w przypadków kremów plasują się między 2-3 tysiącami złotych, ale w niższych widełkach cenowych również można się zmieścić. Po kosmetyki na zamówienie można udać się do gabinetu dermatologa lub kosmetyczki oferujących wykonanie takich produktów (zwykle do znalezienia w dużych miastach), lub do specjalistycznych gabinetów medycyny estetycznej. Lekarz, kosmetyczna lub niszowe kliniki specjalizujące się w takich produktach wykonują nie tylko dokładny, zorientowany na potrzeby wywiad z klientką, ale i badania skóry na podstawie których później produkowany jest krem.
Wprawdzie w Polsce takie usługi nie są jeszcze szalenie modne, ale jak wskazują eksperci ten trend rośnie z roku na rok i będzie się nasilał.