Pandemia koronawirusa wpływa na każdy aspekt życia. Wiele branż pośrednio odczuło skutki kompletnie nowej sytuacji. Tak właśnie jest w przypadku sektora kosmetycznego, który w wyniku wprowadzonych zmian, chociażby konieczność noszenia masek ochronnych, musiał dostosować swoje produkty. Prezentujemy najważniejszy trendy kosmetyczne, wywołane pandemią.
Dezynfekcja przed wszystkim
Środki odkażające stają się najważniejsze, bo dzięki nim łatwo pozbyć się skóry wszelkich wirusów. Dezynfekujące płyny do rąk na bazie alkoholu stały się nieodzownym wyposażenie każdej kosmetyczki. Ponadto znacząco zwiększy się popyt na mydło, antybakteryjne żele pod prysznic oraz płyny do płukania ust, co oznacza większą świadomość odnośnie codziennej higieny.
Makijaż już nie taki ważny
W dobie pandemii, gdy większość firm jest zamknięta, perfekcyjny makijaż odchodzi na drugi plan. Kobiety przestały się malować, bo nie chodzą już do restauracji, klubu czy nawet do pracy. Większość spraw załatwia się przez internet, dlatego makijaż staje się niepotrzebny. Szczególny spadek popularności zaliczyły kolorowe pomadki do ust, z których mało kto korzysta, gdy nosi maseczkę ochronną.
Powrót do domowych kosmetyków
Domowe sposoby na urodę, które stosowały nasze babcie, zastępują dotychczasowe wizyty w spa. Wiele kobiet zmieniło swoje zwyczaje, gdy przy pierwszej fali COVID zamknięto także salony kosmetyczne. Maseczka z ogórka bądź kąpiel w mleku pozwalają zadbać o ciało bez konieczności kupowania specjalistycznych kosmetyków i jednocześnie dają pewność zdrowego składu. Naturalne kosmetyki stają się teraz zdecydowanie bardziej popularne.
Ochrona skóry jeszcze ważniejsza
Widocznym trendem jest także zwiększona sprzedaż kosmetyków ochronnych do skóry. Poza kremami z filtrem, które kupujemy latem, teraz coraz więcej osób stosuje też specjalne balsamy antysmogowe, dzięki którym skóra jest zabezpieczona przed szkodliwym działaniem smogu i innych związków chemicznych, zwartych w powietrzu.
Zakupy głównie w e-sklepach
Pandemia koronawirusa zmieniła też sposób kupowania kosmetyków. Stacjonarne sklepy przenoszą sprzedaż do interentu, gdzie cały proces odbywa się bezkontaktowo, co dla wielu klientów daje poczucie większego bezpieczeństwa, bez ryzyka zarażenia wirusem w czasie zakupów.