Polski rynek kosmetyczny – w czołówce europejskiej! Targi kosmetyczne Cosmoprof w Bolonii to jedne z najważniejszych targów na świecie. Tutaj zostają przedstawione trendy i nowości na najbliższy rok. Polska zajmując szóste miejsce w eksporcie kosmetyków uplasowała się w europejskiej czołówce.
W imprezie wzięło udział kilka tysięcy wystawców w tym około 100 z Polski. Nasze produkty kosmetyczne wystawiło na Targach aż 25 przedsiębiorstw. Można je było oglądać w specjalnie do tego utworzonym Polskim Pawilonie Narodowym. W hali 29, powstała tzw. kawiarnia Poland’s Novelties Showroom & Café, w której znalazła swoje miejsce czołowa ekspozycja premierowa z najciekawszymi produktami Polskich wystawców kosmetycznych. W kawiarence można było nie tylko napić się dobrej kawy, ale również w punkcie informacyjno-promocyjnym przejrzeć katalog premierowych produktów i porozmawiać na tematy dotyczące polskiej branży kosmetycznej.
Polski przemysł kosmetyczny w ostatnich latach rozwija się bardzo prężnie, a dzięki rządowemu programowi wsparcia, które przygotowało Ministerstwo Gospodarki, jego rozwój stał się jeszcze bardziej dynamiczny, a co za tym idzie – obserwujemy wzrost eksportu. Polskie firmy kosmetyczne mogły zaprezentować nowe produkty, nowe technologie, nie zabrakło kosmetyków skierowanych zarówno dla kobiet jak i mężczyzn (w różnym wieku). Wielu polskich wystawców uczestniczy w targach Cosmoprof nie pierwszy raz, ale pojawili się też debiutanci, którzy na tle doświadczonej konkurencji wypadli bardzo dobrze. Oprócz prezentowania kosmetyków, była również możliwość skorzystania z bezpłatnych zabiegów kosmetycznych. Producenci liczą, że ich ekspozycje zostaną dobrze zapamiętane zwłaszcza, że cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Dzięki wysokiemu poziomowi zaawansowanych prac badawczych, naukowych, w laboratoriach, w centrach rozwojowych, Polska może pochwalić się nowymi recepturami, wysokiej jakości produktami stosowanymi w kosmetyce i medycynie estetycznej.